DİYARBAKIR

Diyarbakır’da sıcaklıklar düşüşe mi geçiyor?

Meteoroloji'nin son tahminlerine göre Diyarbakır ve çevresinde hava sıcaklıkları birkaç derece düşecek. Ancak uzmanlar, etkisini sürdüren sıcak hava ve bölgeyi etkisi altına alan toz taşınımı nedeniyle vatandaşları dikkatli olmaları konusunda uyarıyor.

Abone Ol

DİYARBAKIR HABER - Meteoroloji Genel Müdürlüğü'nün son değerlendirmelerine göre Güneydoğu Anadolu Bölgesi genelinde hava az bulutlu ve açık olacak. Bölge genelinde sıcaklıkların 2 ila 4 derece arasında düşmesi beklenirken, yaz sıcakları etkisini sürdürmeye devam edecek.

Diyarbakır kent merkezinde en yüksek sıcaklığın 37 derece olması beklenirken, Bismil ilçesinde termometrelerin 41 dereceye kadar çıkacağı tahmin ediliyor. Sur ilçesinde 39, Yenişehir'de 38, Bağlar'da ise 37 derece sıcaklık öngörülüyor. Çüngüş ve Ergani gibi yüksek rakımlı ilçelerde sıcaklıkların 35 derece seviyelerinde seyredeceği bildirildi.

Uzmanlar, özellikle öğle saatlerinde güneş ışınlarının etkisinin devam ettiğini belirterek vatandaşların bol sıvı tüketmesi ve mümkün olduğunca gölgede kalması gerektiğini vurguluyor.

4 il için uyarı yapıldı

Bölgenin güney kesimlerinde etkili olması beklenen toz taşınımı nedeniyle Mardin, Batman, Siirt ve Şırnak çevrelerinde dikkatli olunması istendi.

Meteoroloji uzmanları, güneyden gelen hava akımlarıyla birlikte taşınan toz bulutlarının özellikle solunum yolu rahatsızlığı bulunan vatandaşlar için risk oluşturabileceğini ifade etti. Astım hastaları, kronik rahatsızlığı bulunanlar, yaşlılar ve çocukların mümkün olduğunca kapalı alanlarda bulunmaları tavsiye edildi.

Toz taşınımının görüş mesafesini azaltabileceğine dikkat çeken yetkililer, sürücülerin trafikte daha dikkatli hareket etmeleri gerektiğini belirtti.

Çiftçilere ve açık alanda çalışanlara kritik uyarı

Yetkililer, özellikle tarım ve hayvancılıkla uğraşan vatandaşların günün en sıcak saatleri olan 11.00 ile 16.00 arasında doğrudan güneş altında uzun süre çalışmaktan kaçınmalarını öneriyor.